5 nemme grounding metoder.

Når vi oplever stress & tankemylder, har tendens til at overtænke, forsvinde væk i "de højere energilag", dissocierer eller blot dagdrømmer en del, er energien centreret andre steder end i vores krop.


Mange af os bruger enormt meget tid i vores hoveder: På at skulle regne noget ud, forestille os scenarier, har indre dialoger osv..


Og langsomt forsvinder vores jordforbindelse & dermed evne til at stå stærkt i os selv.


Nogle gange er det også blevet brugt som et forsvar, ganske ubevidst: At forsvinde væk fra kroppen, "væk fra jorden", fordi noget har været for smertefuldt at mærke.

Men vi må langsomt øve os i, at genvinde kontakten til kroppen igen, & dermed kontakten til os selv.


Vid dog, at disse metoder (som blot er få ud af mange), ikke virker på 0,5 hvis det er længe siden vi har haft en god & sund jordforbindelse - Men de kan være en hjælp til at øve kontakten igen, hvis de bliver gentaget kontinuerligt.


• Gå barfodet i naturen.


• Massér dine fødder - Eller få en anden til det, hvis muligt.


• Klap op & ned af kroppen: Mærk at du har kontakt til din krop. Træk vejret dybt imens.


• Visualisér at energien/sansningerne bevæger sig væk fra hovedet & ned igennem kroppen: Helt ned til underlaget under dine fødder.

21 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle